Головна » Файли » Для слухачів підготовчих курсів » Завдання додому |
09.02.2019, 07:58 | |
Вправа 1. Записати текст, поділити слова для переносу ( у дужках зазначити можливі варіанти переносу слів). Позначити наголос у словах. Минає літо Ось уже й серпень кінчається. Під вікнами розквітли жоржини й айстри. Час збиратися до міста, а Павликові й Толикові не хочеться їхати із села. Вони тут звикли. Та хлопців уже чекає школа: нинішньої осені вони стануть першокласниками. Побачивши якось, що Миколка засушує різні рослини для гербарію, брати і собі надумали: піти до школи не тільки з букетами квітів, а ще й гербарій принести. З того часу і почалося. Павлик і Толик усі поля навколо обійшли. Де б не були: чи купалися в річечці, що тече аж від лісу, чи рвали бур'ян кролям — ніде не забували тієї роботи. Вибирають стеблинки з квітами і кладуть поміж газет, розправляють листочки і пелюстки, а тоді чимось важким зверху притискають. Рослини підсихали, і хлопці акуратно приклеювали їх тонкими паперовими смужками в альбоми... Взимку, коли довкола забіліють сніги, затріщать люті морози, вчителька, розповідаючи першокласникам про чарівну природу рідного краю, відкриє альбоми. З їх сторінок війне теплим вітерцем, настояним на духмяних травах і половіючих хлібах. Тоді в класі немовби настане літо для всіх ... (Андрій Бондарчук) Вправа 2. Від іменників, поданих у дужках, утворити прикметники за допомогою суфікса -ськ-, записати їх, узгодивши з іменниками; звернути увагу на звукові зміни, позначення їх на письмі. (Золотоноша) птахокомбінат, (Ужгород) університет, (Одеса) порт, (Острог) академія, (Овруч) кряж, (Прилуки) архітектурні пам'ятки, (Черкаси) народний хор, (Калуш) район, (Кошіце) університет, (Карпати) край, (Гадяч) сади, (Онега) озеро, (Лейпциг) ярмарок, (Гаага) конвенція, (Чернівці) область, (Гамбург) повстання, (Запоріжжя) Січ, (Воронеж) заповідник, (Карабах) події, (Білорусь) мова, (Брест) фортеця, (Вільнюс) замок, (Вінниця) поїзд, (Кременчук) школи, (Кіровоград) інститут, (Мена) вулиці, (Путивль) ліси, (Умань) дендропарк. Вправа 3. Переписати, вставляючи, де потрібно, пропущені літери, пояснити відсутність чи наявність їх. У дужках записати спільнокореневі слова, які б ілюстрували процеси спрощення в мовленні.
| |
Переглядів: 564 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |